Groep1/2

In groep 1 en 2 leggen we de basis voor de brede ontwikkeling van jonge kinderen. Spelenderwijs ontdekken ze de wereld, leren ze samenwerken en ontwikkelen ze vaardigheden die hen voorbereiden op de rest van hun schooltijd.

We richten ons op verschillende ontwikkelingsgebieden, zoals de motorische, cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling. Door middel van thematisch onderwijs sluiten we aan bij de belevingswereld van de kinderen. In elk thema integreren we taal, rekenen, creativiteit en spel. Op deze manier leren de kinderen door te spelen, te ontdekken en samen te werken.

Voor rekenen gebruiken we de methode Met Sprongen Vooruit, waarbij kinderen via speelse activiteiten kennismaken met getallen, hoeveelheden en rekenbegrippen. Deze methode stimuleert het logisch denken en legt een stevige basis voor hun verdere rekenontwikkeling.

Op het gebied van taal besteden we veel aandacht aan fonemisch bewustzijn: het leren herkennen van klanken in woorden. Dit vormt de basis voor het leren lezen en schrijven. De kinderen oefenen met rijmen, klanken herkennen en woorden opdelen. Daarnaast stimuleren we de woordenschatontwikkeling met de methode Logo3000, waarbij kleuters 3000 nieuwe woorden leren. Dit helpt hen om hun taalvaardigheid verder te vergroten en zich beter uit te drukken.

Wij zijn ook een Vreedzame School, waar kinderen leren om op een respectvolle manier met elkaar om te gaan, conflicten op een positieve manier op te lossen en samen te werken. In de kleutergroepen doen we dit spelenderwijs, zodat kinderen op een laagdrempelige manier leren omgaan met hun emoties, luisteren naar anderen en een fijne groepssfeer creëren.

Naast het leren in de klas is er volop ruimte voor bewegingsonderwijs en buitenspel. Dit ondersteunt de motorische ontwikkeling van de kinderen en draagt bij aan een gezonde en actieve levensstijl.

In groep 1 en 2 bieden we een brede en speelse leeromgeving waarin elk kind zich in zijn eigen tempo kan ontwikkelen. Zo leggen we een stevige basis, zodat elk kind vol vertrouwen verder kan groeien in de rest van zijn of haar schoolcarrière.